Dupa o iarna grea, ce tratamente se aplica in stupina? Apicultura video

Intrebare vizitator: 
Buna,

Suntem o familie de apicultori din judetul Bihor si vreau sa va spun ca intamplator v-am gasit pe internet,as vrea o informatie de la dvs daca se poate, nu am iesit prea bine din iarna grea cu albinele si as vrea sa imi spuneti ce tratamente aplicati dvs primavara albinelor???? Astept raspunsul dvs!!!

Mutumesc anticipat,

Adina Ardelean
 
  Raspuns: 
   Iarna aceasta intradevar a fost foarte grea pentru familiile de albine si o parte din famili au facut dearee, din cauza ca nu au avut zboruri de curatire decat foarte tarziu. 
   Nu stiu cum ati iesit dumneavoastra cu familiile de albine din iarna ca sa imi dau seama cat de grava este situatia la dumneavoastra, dar va spun ce am patit eu si cum am rezolvato.  
   O parte din familiile de albine au facut dearee pe ultimele 2 rame (stanga, dreapta) si le-am scos afara si le-am topit pentru a le inlocui cu rame noi si curate, am dezinfectat acei stupi total, pe urma le-am dat sirop 1/1 (1 kg zahar, 1 litru apa) si 20 ml protofil la litru de sirop (protofilul ajuta la digestie si multe altele, este indicat mai ales dupa ierni cum a fost aceasta, dar bine ar fi sa le puneti in tot anul sirop cu protofil primavara si toamna). Le-am facut tratamentul cu varachet forte si am pus cate o banda de mavrirrol la fiecare familie de albine.
    

3 comentarii:

  1. Iarna asta a cam facut ravagii printre apicultori...

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumesc mult pentru sfaturile extrem de utile pe care le dati cititorilor!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi pare bine ca aruncati o privire si asupra solicitarilor venite din partea celor mai putin experimetati, chiar avem nevoie de anumite informatii.

    RăspundețiȘtergere