Ascultare stupi iarna. Apicultura video

   Ascultare stupi. Apicultura video
 Stupii se asculta cu un furtunas subtire cat sa intre prin urdinis, pentru a constata diferite sunete scoase de albine (bazaitul). Stupii se asculta iarna ca sa nu deschizi familia de albine si sa racesti cuibul. Se introduce furtunasul cu un capat in urdinis, cu celalalt capat in ureche, apoi bateti usor cu palma in stup , trebuie sa se auda un bazait usor constant care creste in intensitate la momentul lovirii stupului. Asta denota o activitate normala a familiei, bazaiturile agitate, sau sporadice disonante cu zgomotul de fond denota un comportament anormal si trebuie facuta o verificare.Ori nu au hrana, ori au ceva in stup, un soarece, etc, care le deranjeaza, ori au ramas foarte putine, ori daca nu se aude mai nimic, au inghetat sau sunt pe punctul de a o face.

31 de comentarii:

  1. foarte interesant informatia legata de bazait , am stat si eu pe langa apicultori dar nu am auzit asta

    RăspundețiȘtergere
  2. Impresionant acest mestesug. Chiar nu aveam cunostinte deloc in apicultura. Cred ca este o meserie frumoasa, daca o faci din suflet.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si daca ies albinele afara si te inteapa? Presupun ca se pune costum.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si uite asa este dovedita dragostea apicultorilor pentru aceste minunate creaturi care ne dau miere. Multumesc pentru toate aceste informatii despre apicultura (un apicultor in devenire)

    RăspundețiȘtergere
  5. Alex, le asculti seara cand au intrat in stup, nu le asculti cand toate albinele sunt afara.
    Friv, ai face o alegere minunata sa te indrepti catre aceasta meserie de aur APICULTURA, daca aveti intrebari mi le puteti pune pe adresa de mail: roapicultura@gmail.com si va voi raspunde la intrebari aici pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  6. E foarte interesant cum poate "comunica" omul chiar cu albina

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu cat citesc mai multe despre apicultura, cu atat realizez mai mult cat de impresionanta este aceasta meserie. Daca vrei sa fii intr-adevar apicultor chiar trebuie sa fii pasionat de asa ceva altfel nu cred ca ai avea sanse de reusita.

    RăspundețiȘtergere
  8. Relanitonarea omului cu natura a fost de cand e lumea, iar aici putem include si animalele sau vietatile care ne inconjoara.

    RăspundețiȘtergere
  9. mi-se pare foarte interesanta meseria de apicultor:) trebuie sa recunosc ca este si grea..mie imi este frica de albine :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Banuiesc ca meseria asta nu poate fi facuta decat din pasiune

    RăspundețiȘtergere
  11. vai, intotdeauna m-am gandit la oamenii astia, cum or rezista. o fi la fel ca la tigrii si lei? daca te imprietenesti cu ei nu patesti nimic? stima lor!

    RăspundețiȘtergere
  12. chiar nu stiam de treaba asta, prima data cand vad/aflu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte interesant postul dar si restul blogului. Sunt nou in aces domeniu dar de la voi invat foarte multe lucruri folositoare, va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Interesanta acesta tehnica de ascultare a albinelor.

    RăspundețiȘtergere
  15. mie imi este frica de albine, am fost intepat de nenumarate ori :((

    RăspundețiȘtergere
  16. apicultura o meserie foarte banoasa daca stii cum sa o practici si udne sa vinzi mierea produsa , eu am un vecin care are nush vreo 500-1000 de stupi scoate cu tuna miere si o vinde la germani facand bani angro

    RăspundețiȘtergere
  17. Frumoasa meserie, cea de apicultor. Dar cred ca e foarte dificil sa ai grija de atatea albine.

    RăspundețiȘtergere
  18. foarte interesant , chiar nu stiam ca se asculta un stop :D

    RăspundețiȘtergere
  19. Chiar nu ma-s fi gandit ca se asculta stupul si ce reprezinta acele sunete dintr-un stup.Buna informatia pentru cultura generala.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  20. Frumos clip :) Si, da! E frumoasa meseria de apicultor. Nu este atat de greu, albinutele au grija singure de ele

    RăspundețiȘtergere
  21. foarte interesant, nu stiam ca se face asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  22. Mie mie frica sa lucrez cu albinele chiar shi cu costum pe mine, nu-mi place sa fiu intepata..:)):)):))

    RăspundețiȘtergere
  23. In scurta mea vizita pe acest blog am invatat destule lucruri despre albine! Chiar interesant acest video, un lucru pe care nici nu mi-l imaginam!

    RăspundețiȘtergere
  24. Mai mult decat interesant acest articol!

    RăspundețiȘtergere
  25. Un moment cu adevarat inedit si unic! :D

    RăspundețiȘtergere
  26. Ce interesant si cata rabdare si finetze.

    RăspundețiȘtergere
  27. De cata atentie si rabdare trebuie sa dai dovada... Cred ca albinele sunt precum cainii: simt daca ti-e frica.

    RăspundețiȘtergere
  28. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere